News - Daftar pemain Timnas Malaysia di Piala AFF U19 2024 saat ini berkekuatan 28 pemain. Tidak ada satupun nama penggawa Harimau Muda yang berasal dari klub luar negeri (abroad). Malaysia U19 ditangani oleh pelatih Juan Torres Garrido asal Spanyol.

Komposisi Timnas Malaysia U19 yang dipersiapkan untuk Piala AFF U19 2024, didominasi oleh tim Johor Darul Ta'zim atau JDT. Dalam rilis resmi Asosiasi Sepakbola Malaysia (FAM), terdapat 12 pemain dari JDT, mulai dari tim JDT II, JDT III, hingga JDT IV

Salah satunya adalah penjaga gawang Muhammad Haziq Aiman Mohd Esa yang saat ini bermain di tim JDT II. Sang kiper akan ditemani oleh dua penjaga gawang lain yakni Faez Iqhwan Muhamad Azmi (Akademi Mokhtar Dahari) dan Amir Jef Anjam (Sabah FC III).

Tiga pemain JDT lain berada dalam daftar pemain belakang tim asuhan Garrido. Mereka adalah Muhamad Ridzwan Rosli dari JDT II, ditambah dari Ariff Safwan Safri dan Muhammad Shafizan Mohamad Arshad dari tim JDT III.

Di belakang Johor Darul Ta'zim, ada Selangor yang memiliki total 8 pemain di skuad Malaysia U19. Selangor menyumbang dua pemain di posisi belakang yakni Muhamad Aiman Hakimi Othman dan Mohamad Amir Farhan Mohd Fuzi. Keduanya saat ini tercatat bermain di tim Selangor II.

Nama lain di posisi belakang adalah Muhammad Zachary Zahidadil (Terengganu FC III), Ahmad Fikrie Mohd Zaid (Terengganu FC III), Moses Raj Michel Dass (Perak FC III), dan Muhammad Afiq Hakimi Mahat (Akademi Mokhtar Dahari).